ورزش

حمید استیلی: ۳ تغییر در ترکیب ابتدایی نشان داد که گاریدو زمان می‌خواهد/ تحلیل بازی تراکتور – پرسپولیس با کارشناس خبرورزشی

حمید استیلی: ۳ تغییر در ترکیب ابتدایی نشان داد که گاریدو زمان می‌خواهد/ تحلیل بازی تراکتور – پرسپولیس با کارشناس خبرورزشی

به گزارش خبرورزشی، دیدار تیم های تراکتور – پرسپولیس در چارچوب هفته دوم لیگ برتر با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

حمید استیلی، کارشناس خبرورزشی که در حال حاضر در امارات حضور دارد، با ارسال ویدیویی برای خبرورزشی درخصوص نکات فنی و تاکتیکی این بازی صحبت کرد.

حمید استیلی:

بازی تراکتور و پرسپولیس از حساس ترین بازی های هفته دوم لیگ بود. نکته مهم این بازی حضور هواداران تراکتور بود که بسیار به جذابیت های بازی کمک کردند.

پرسپولیس نسبت به بازی با ذوب آهن سه تغییر داشت. سه تغییری که نشان می دهد آقای گاریدو احتیاج به زمان دارد که شناخت کافی از تیم پیدا کند. حضور گولسیانی، اسدبیگی و اورونوف در ترکیب اولیه این سه تغییر بود.

همچنین بازی اول را با دو فوروارد شروع کرد اما این بازی را با یک فوروارد به میدان رفت. سعی کرد بیشتر خط میانی را کنترل کند. حضور اسدبیگی کنار ریگی و سروش رفیعی برای کنترل بازی در میانه میدان بود مقابل دو هافبک تراکتور.

تراکتور با سیستم ۲ – ۴ – ۴ خطی بازی کرد و با حضور دو مهاجم جلوی کنعانی زادگان و گولسیانی، جلوی بازیسازی مدافعان پرسپولیس را گرفت و پرس را از زمین پرسپولیس شروع کردند. نتوانستند بازی مستقیم و بازیسازی انجام دهند مدافعان پرسپولیس و تیم نیمه اول به مشکل خورد. همچنین پاس های اشتباه زیادی ارسال شد.

حساسیت بازی باعث شد که بازی خوبی نبینیم. مخصوصا از جانب پرسپولیس. تراکتور با توجه به هواداران زیادی که در ورزشگاه داشت، توانست چند موقعیت خوب با هاشم نژاد، حسین زاده و عارف آقاسی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند. نیمه اول برتری تراکتور بود اما نیمه دوم را پرسپولیس خوب شروع کرد و با شوت فرشاد احمدزاده یک موقعیت ساخت.

روی ضربه ایستگاهی، پرسپولیس در آفسایدگیری اشتباه محاسباتی داشت. بعد از گل تیم تراکتور بازی به مراتب بهتری ارائه داد و موقعیت های بیشتری روی دروازه پرسپولیس داشت. خط دفاعی پرسپولیس و دفاع تیمی پرسپولیس اجازه موقعیت به تراکتور خیلی دادند.

بعد از اخراج سروش رفیعی نکته مهم این بود که روح جنگندگی پرسپولیس نشان داد این تیم شخصیت قهرمانی دارد. با وجود اینکه در زمین حریف ۱۰ نفره شده بود، روی یک ضربه کرنر به گل رسید و توانست یک امتیاز بگیرد. امیدوارم بازی بعدی شرایط پرسپولیس بهتر شود.

تراکتور هم خیلی خوب بازی کرد. موقعیت های بسیاری خلق کرد و هوادارانش هم راضی بودند. امیدوارم در ادامه لیگ بازی ها جذاب تر هم دنبال شود.

دو تا مساله برای پرسپولیس خیلی در فاز حمله مهم است. مدافعان کناری حتما باید در حمله شرکت کنند. باید در راست و چپ در حمله اضافه شوند. اگر واقعا بخواهیم به گل برسیم باید نفرات بیشتری داشته باشیم. مساله بعدی بازی یک در مقابل یک است. ما در این دو بازی فقط اورونوف را دیدیم که از بازیکن مقابلش رد می شود. باید بیشتر اینکار را انجام دهند. بازی اول هم شاید یک بار اینکار انجام شد آن هم گلی بود که سعید صادقی زد. باید در کناره ها بلد باشیم از یار مقابل رد شویم. سال گذشته عالیشاه هم این کار را می کرد. اگر بازیکنان خوب این کار را انجام دهند، پرسپولیس در حمله موفق می شود.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا